ایده هایی درباره دکوراسیون حیاط ویلا برای استفاده از جکوزی
ایده هایی درباره دکوراسیون حیاط ویلا برای استفاده از جکوزی

ایده هایی درباره دکوراسیون حیاط ویلا برای استفاده از جکوزی

ایده هایی درباره دکوراسیون حیاط ویلا برای استفاده از جکوزی

حیاط‌ها اغلب در دکوراسیون خانه نادیده گرفته می‌شوند، اما فرصت‌های گسترش فضای زندگی در حیاط هرگز اینقدر هیجان‌انگیز نبوده است. از افزودنی‌های ساده تا ارتقاءهای سرمایه‌گذاری، صاحب‌خانه‌ها در سراسر کشور در حال انجام پروژه‌های طراحی حیاط هستند تا نه تنها ارزش خانه‌هایشان را افزایش دهند، بلکه فضای زندگی ایده‌آلی برای خود و خانواده‌شان ایجاد کنند.

برای آشنایی با تکنیک‌های نوآورانه و خلاقانه طراحی حیاط امروز، با سه متخصص دکوراسیون خانه، طراحی و املاک و مستغلات مصاحبه کردیم تا نظراتشان را درباره پروژه‌های طراحی فضای باز مؤثر (اما قابل دسترسی) بشنویم.

کدام یک از این ایده‌ها را به حیاط خود اضافه می‌کنید؟

فضاهای زندگی کاربردی

گذران وقت در طبیعت نشان داده است که فواید فوق‌العاده‌ای برای بدن و مغز انسان دارد، پس چرا بخش‌هایی از خانه خود را به بیرون نیاورید؟ تغییر به سمت فضاهای زندگی کاربردی در فضای باز به صاحب‌خانه‌ها اجازه می‌دهد که زمان بیشتری در هوای تازه بگذرانند و باتری‌های ذهنی و احساسی خود را شارژ کنند.

به سرمایه‌گذاری در چیزهایی فکر کنید که به‌طور منظم از آنها استفاده خواهید کرد، مانند آشپزخانه در فضای باز، سیستم‌های سرگرمی یا صوتی، مبلمان ضد آب یا ست‌های ناهارخوری، نورپردازی و اقلام کنترل دما. چیزهایی مانند آتشدان‌ها، شومینه‌ها یا مشعل‌های تیکی می‌توانند نور طبیعی، گرما و پویایی به فضاهای بزرگ یا کوچک اضافه کنند.

اندرو ترون، متخصص بهبود خانه‌های DIY، دوست دارد نورپردازی تزئینی اما کاربردی به پروژه‌هایش اضافه کند. او می‌گوید: “اضافه کردن نورپردازی به نرده‌های تراس و پله‌ها می‌تواند تراس شما را بیشتر ‘بالا‌رده’ نشان دهد و همچنین فضای تجمعات پس از تاریکی را بهبود بخشد.” “با افزودن مبلمان، میزهای آتشدان، نورپردازی تزئینی و غیره به حیاط، می‌توانید فضای زندگی قابل استفاده را در داخل و اطراف خانه خود به‌طور کاربردی گسترش دهید و فرصت‌هایی برای استراحت و سرگرمی فراهم کنید.”

طراحی‌های پایدار و دوستدار محیط زیست

برای بسیاری از صاحب‌خانه‌ها و متخصصان طراحی، پایداری در حال تبدیل شدن به اولویت برای طراحی‌های حیاط‌شان است، به‌ویژه اکنون که نیازی به زحمت زیاد برای افراد دوستدار محیط زیست نیست. در حالی که زمانی طراحی‌های پایدار ظاهری خوشایند نداشتند، گزینه‌های طراحی اکولوژیکی امروزی شیک، مدرن و سازگار هستند.

به‌جای ساخت استخر سنتی در زمین، به استخر طبیعی فکر کنید که از محیط زیست برای رشد بدون نیاز به مواد شیمیایی استفاده می‌کند. برایان کلیتون، مدیرعامل GreenPal، می‌گوید که او رویای اضافه کردن یک استخر طبیعی به حیاط خود را دارد که “طوری طراحی شده که با چشم‌انداز ترکیب شود و از گیاهان برای تصفیه به‌جای مواد شیمیایی استفاده کند.”

طراحی متمرکز بر سلامتی

روند “سلامتی” قرار است ماندگار باشد و صاحب‌خانه‌ها در حال سرمایه‌گذاری در رفاه خود هستند تا هر روز زندگی شادتر و سالم‌تری داشته باشند. وقتی به ایده‌های طراحی حیاط فکر می‌کنید، به این فکر کنید که چگونه برنامه‌های شما می‌توانند به اهداف سلامتی شما کمک کنند و دسترسی آسان به ابزارهای سلامت ذهنی و جسمی را در فضای خود فراهم کنند.

هیدروتراپی یک روش اثبات شده برای سلامتی است و استفاده منظم از جکوزی نشان داده است که دردهای عضلانی را کاهش می‌دهد، درد مفاصل را بهبود می‌بخشد و خواب را بهتر می‌کند. محصولات جکوزی لیدوما، با جت‌های قرار داده شده با هدف مشخص ارائه می‌ شود تا ماساژ بی‌نظیری دقیقا جایی که نیاز دارید فراهم کند. مالکین جکوزی می‌توانند جهت و قدرت جت‌ها را کنترل کنند تا ماساژی شخصی‌سازی شده داشته باشند که گروه‌های عضلانی مورد نظر را هدف قرار دهد. جلسات منظم جکوزی همچنین می‌توانند به کاهش استرس کمک کنند و فرصتی برای ارتباط با عزیزان بدون تکنولوژی فراهم کنند، که به سلامت ذهنی بهتر برای کل خانواده کمک می‌کند.

برای تکمیل آب درمانی یا هیدروتراپی، صاحب‌خانه‌ها همچنین در حال سرمایه‌گذاری در استخرها و جکوزی های سرد برای ورزش، استراحت و بهبود هستند.  استفاده از جکوزی شش نفره یا هشت نفره بهترین انتخاب است.

ایجاد مناطق اختصاصی

مخصصان دکوراسیون طرفدار داشتن مناطق مشخص در حیاط هستند که هدف خاصی برای سرگرمی‌ها فراهم می‌کنند. یک طراح دکوراسیون می گوید: “من شخصا به ایجاد فضاهای اختصاصی در بیرون اعتقاد زیادی دارم، زیرا بدون دیوارها، مهم است که حس هدف را ایجاد کنید.” “این می‌تواند با داشتن ناحیه ناهارخوری اختصاصی، ناحیه زندگی اختصاصی و ناحیه نشیمن اختصاصی به دست آید. وقتی این فضاها کمی جدا شوند، فضاهای زندگی در فضای باز شما بسیار کاربردی‌تر و بزرگتر به نظر می‌رسند!”

این ایده طراحی را می‌توان به راحتی برای ایده فوق‌العاده مناطق سلامتی یا ورزشی نیز اعمال کرد. ایجاد فضای خصوصی و اختصاصی برای تجهیزات ورزشی می‌تواند تمام انگیزه‌ای باشد که برای دستیابی به اهداف سلامتی و تناسب اندام خود نیاز دارید.

این فضاها را با باغ‌ها، درختان و گیاهان، مبلمان فضای باز، مسیرها یا حصارها می توانید تعریف کنید.

جکوزی در فضای باز و باغ

استفاده از جکوزی در فضای باز به یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای بهبود سلامت و رفاه تبدیل شده است. با استفاده منظم از جکوزی، می‌توان دردهای عضلانی را کاهش داد، درد مفاصل را بهبود بخشید و خواب را بهتر کرد. جکوزی‌های لیدوما با جت‌هایی که به‌طور هدفمند قرار داده شده‌اند، ماساژ بی‌نظیری دقیقا در نقاط مورد نیاز ارائه می‌دهند. کنترل جهت و قدرت جت‌ها به کاربران اجازه می‌دهد تا ماساژی شخصی‌سازی شده داشته باشند که گروه‌های عضلانی مورد نظر را هدف قرار دهد. جلسات منظم جکوزی همچنین فرصتی برای کاهش استرس و ارتباط با عزیزان بدون تکنولوژی فراهم می‌کند، که به سلامت ذهنی بهتر برای کل خانواده کمک می‌کند.

سوالات متداول درباره استفاده از جکوزی در فضای باز و باغ

سوال 1: آیا نصب جکوزی در فضای باز برای حیاط خانه من مناسب است؟

پاسخ: نصب جکوزی در فضای باز می‌تواند یک انتخاب عالی برای حیاط شما باشد، زیرا نه تنها ارزش ملک را افزایش می‌دهد، بلکه یک فضای ایده‌آل برای استراحت و بهبود سلامت فراهم می‌کند. قبل از نصب، باید مواردی مانند اندازه فضای موجود، دسترسی به منبع برق و آب و محافظت از جکوزی در برابر عوامل جوی مانند باد و باران را در نظر بگیرید. همچنین انتخاب مکانی که از نظر بصری جذاب و از دید همسایگان پنهان باشد، می‌تواند تجربه استفاده از جکوزی را لذت‌بخش‌تر کند.

سوال 2: مزایای استفاده منظم از جکوزی در فضای باز چیست؟

پاسخ: استفاده منظم از جکوزی در فضای باز دارای مزایای متعددی است، از جمله کاهش دردهای عضلانی و مفصلی، بهبود کیفیت خواب، کاهش استرس و ایجاد فرصتی برای ارتباط با خانواده و دوستان بدون مزاحمت تکنولوژی. هیدروتراپی از طریق جت‌های ماساژور جکوزی می‌تواند تنش‌های عضلانی را کاهش دهد و جریان خون را بهبود بخشد. علاوه بر این، محیط طبیعی و هوای تازه حیاط باعث می‌شود تجربه استفاده از جکوزی آرامش‌بخش‌تر و مفیدتر باشد.

منبع: https://www.hotspring.com/blog/backyard-design-ideas-for-your-next-outdoor-project

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − دو =

Shopping cart
Sign in

No account yet?

Start typing to see posts you are looking for.
Shop
Wishlist
0 items Cart
My account