بهترین روش تمیز کردن جکوزی

بهترین روش تمیز کردن جکوزی

اگر وان جکوزی دارید، حتما می دانید که تمیز کردن و ضدعفونی کردن آن، قلق ها و دردسرهایی دارد که بهتر است طبق اصولی مشخص انجام شود تا به بهترین شیوه تمیز و ضدعفونی گردد. تمیز کردن و ضد عفونی کردن جکوزی اهمیت زیادی دارد. زیرا اگر این وسیله که در حمام و محیطی مرطوب است و توسط افراد مختلف خانواده مصرف می شود، به خوبی تمیز نگردد، می تواند باعث انتقال بیماری ها و یا ابتلا به بیماری های پوستی و قارچی شود. از سوی دیگر اگر وان جکوزی را به روش های غیر اصولی تمیز کنید، می تواند به محصول شما آسیب وارد کند. بنابراین با ما همراه باشید تا روش های اصولی تمیز کردن جکوزی را توضیح دهیم.

عدم شستشوی صحیح جکوزی و کاهش طول عمر آن

هنگام استحمام، استفاده از انواع روغن ها، صابون ها، بمب های حمام برای کف و نرم کردن پوست و … می توانند در جت ها و لوله های جکوزی گیر کنند. استفاده نامناسب از محصولات حمام می تواند این مشکل را بدتر کند. لوله ها و جت های جکوزی با این موارد مسدود می شوند و می توانند کارایی و عملکرد خود را از دست بدهند و خراب شوند. همین امر به کوتاه شدن عمر جکوزی منجر می شود. با استفاده درست از مواد تمیز کننده، می توانید طول عمر جکوزی خود را افزایش دهید.

تمیز کردن جکوزی با جوش شیرین و سرکه!

زمانی که قصد دارید جکوزی را تمیز کنید، به لوله ها و شیر ها و ورودی جت ها توجه کنید. محصولات مختلفی که در منزل همه موجود هستند، می توانند برای تمیز کردن جکوزی ها به کار آیند. استفاده از جوش شیرین و سرکه می تواند یک گزینه در دسترس باشد ولی احتمال آسیب وارد کردن به وان جکوزی ها وجود دارد. ما همواره توصیه می کنیم که برای تمیز کردن وان جکوزی از محلول های شستشوی مخصوص و یا سرکه و جوش شیرین استفاده نشود. هنگام خرید جکوزی این موارد به شما مشاوره داده می شود. در ادامه روش اصولی خدمت تان توضیح داده می شود.

روش اصولی تمیز کردن جکوزی

بهترین راه برای تمیز کردن اصولی وان جکوزی ها به نحوی که جکوزی آسیب نبیند، این است که بعد از استحمام، با یک دستمال نرم و مرطوب، جکوزی را تمیز کنید. نیازی به استفاده از هیچ مایع سفید کننده یا لک بری نیست. زیرا تمامی این محصولات شیمیایی هستند و می توانند باعث آسیب به جت ها و لوله های جکوزی شوند. می توانید لوله ها و سطوح ناصاف جکوزی را با دستمال نرم مرطوب در مدت زمان بیشتری تمیز کنید تا لکه ای باقی نماند. بهتر است که وان جکوزی فضای باز را با یک کاور یا روکش محافظت کنید که همواره تمیز بمانند.

مراحل زیر را هم می توانید هر چند وقت یک بار برای ضد عفونی کردن و تمیز کردن عمقی تر به کار ببرید:

  • وان جکوزی را با آب گرم و یا داغ پر کنید.
  • سیستم جکوزی را روشن کنید و اجازه دهید که 15 دقیقه کار کند.
  • اجازه دهید که وان در آب داغ برای مدت یک ساعت باقی بماند.
  • سیستم جکوزی را روشن کنید و اجازه دهید که 10 دقیقه کار کند.
  • جکوزی را تخلیه کنید.
  • سپس با یک دستمال نرم و مرطوب و تمیز سطح جکوزی را خشک کنید. حالا شما یک جکوزی کاملاً تمیز و ضد عفونی شده دارید. زیرا آب داغ می تواند به خوبی تمامی باکتری ها و میکروب ها و همچنین قارچ ها را از بین ببرد.

تمیز کردن جکوزی

راهکارهایی برای تمیز ماندن جکوزی برای مدت طولانی تر

موارد و نکات زیر را رعایت کنید تا جکوزی برای مدت زمان طولانی تری تمیز باقی بماند:

  • از صابون و روغن در جکوزی استفاده نکنید. این موارد به بسته شدن لوله ها و جت های جکوزی منجر می شوند. به جای صابون و روغن از نمک های مخصوص حمام استفاده کنید.
  • قبل از وارد شدن به جکوزی، دوش بگیرید تا تمیز تر باشید.
  • از اسکراب کردن و لایه برداری در جکوزی خودداری کنید. زیرا مواد اسکراب ها می توانند در لوله ها و جت های جکوزی محبوس شوند.
  • بهتر است که موهای خود را ببندید و یا یک کلاه سر کنید.

سوالات متداول درباره تمیز کردن جکوزی

چند وقت یک بار نیاز است که جکوزی تمیز شود؟

نیاز است که هر بار بعد از استفاده از جکوزی، با یک دستمال مرطوب تمیز شود و آب اضافی در جکوزی گفته شود. هر ماه یا هر دو ماه یک بار هم می توانید جکوزی را با روشی که در بالاتر گفته شد، به طور عمیق تمیز کنید. به این ترتیب از کثیف شدن بیش از حد جکوزی پیشگیری می کنید.

چطور می توانم جکوزی را تمیز کنم؟

برخی از منابع می گویند که از محلول های شستشوی مخصوص استفاده شود، ولی به هیچ عنوان این محلول ها مورد تائید نیستند و می توانند طول عمر جکوزی را کاهش دهند و یا به جت های دستگاه آسیب وارد کنند. در نتیجه توصیه اکید می شود که جکوزی را تنها با یک دستمال نرم مرطوب تمیز کنید.

چطور می تواند جکوزی را به صورت اتوماتیک تمیز کنم؟

بهتر است که جکوزی را با پر کردن آب داغ و با روشن کردن دستگاه و به راه انداختن موتورها، تمیز کنید. به این ترتیب لوله ها هم به خوبی تمیز می شوند.

آیا می توانم جکوزی را با سرکه و جوش شیرین تمیز کنم؟

به هیچ عنوان استفاده از سرکه و جوش شیرین و مواد مشابه توصیه نمی شود. تمامی این موارد می توانند به محصول شما آسیب وارد کنند و طول عمر دستگاه را کاهش دهند. به همین دلیل بهتر است که از روش اصولی که در این مقاله گفته شد، برای تمیز کردن جکوزی خود اقدام کنید.

بهره گیری از منبع: https://hg.eu/uk/tips/how-to-clean-a-jacuzzi-bathtub

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − نوزده =

Shopping cart
Sign in

No account yet?

Start typing to see posts you are looking for.
Shop
Wishlist
0 items Cart
My account