تاثیر جکوزی در لاغری و کاهش وزن یا چربی سوزی

تاثیر جکوزی در لاغری و کاهش وزن یا چربی سوزی

بدون توجه به اینکه اهداف شما در کاهش وزن چیست، راهکارهای مفیدی وجود دارد که به شما در دستیابی به این اهداف کمک می‌کنند. اکثراً کاهش وزن نیازمند ایجاد تغییرات مهمی در شیوه زندگی شماست. تغییراتی همچون تغییر در رژیم غذایی و شروع به ورزش در باشگاه، دویدن در فضای باز، یا حتی شنا کردن و ورزش های کاردیو، برای سوزاندن کالری و پیشگیری از اشباع چربی بدن و چاقی اهمیت بالایی دارد. اما ما در این مقاله به تاثیر جکوزی در لاغری می پردازیم.

احتمالاً نمی‌توانید یک برنامه سریع کاهش وزن پیدا کنید که هم کارامد باشد و تغییر دائمی ایجاد کند و نیاز به تلاش بیشتری از سوی شما نباشد. استفاده از یک جکوزی اسپا می تواند به شما کمک کند تا علاوه بر لذت بردن از قرار گرفتن در آب گرم، به افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بدن کمک شود و در نتیجه به لاغری بیشتر شما کمک کند.

در ادامه همراه با ما باشید.

فواید استفاده از جکوزی آب گرم

استفاده از جکوزی و حوضچه های آب گرم یا هیدروتراپی و آب درمانی، فواید بهداشتی بیشماری دارد و از جمله عادات سالم است. بنابراین هیدروتراپی یا آب درمانی در جکوزی ممکن است نه تنها به بهبود کیفیت زندگی شما کمک کند بلکه در دستیابی به اهداف کاهش وزن نیز مفید باشد.

شواهد علمی اخیر نشان می‌دهد که فواید بهداشتی جکوزی شامل بهبود حس خوب و آرامش، بهبود گرفتگی عضلات ناشی از ورزش و بهبود عملکرد قلبی عروقی است و به سادگی می تواند به فرد احساس خوب بدهد و در عین حال به لاغری کمک کند.

اگر حال و احساس خوبی نداشته باشید، احتمالاً انگیزه ای برای ورزش و تغذیه صحیح نخواهید کرد. اگر از مشکلات سلامتی مانند سندرم کانال مچ دست، اوستئوپروز یا پوکی استخوان، فیبرومیالژیا، گردش خون ضعیف، مشکلات خواب و دیگر بیماری‌های مزمن رنج می‌برید، ممکن است با استفاده منظم از جکوزی، نتایج خوبی را تجربه کنید.

استفاده از جکوزی برای دستیابی به اهداف کاهش وزن

همراه با موارد مهم و موثری همچون رژیم غذایی مناسب، ورزش منظم و پیروی از سبک زندگی سالم، استفاده از جکوزی، می‌تواند به شما برای دستیابی به اهداف کاهش وزن کمک کند.

مزایایی که از استفاده از جکوزی می‌توان به دست آورد، نه تنها به شما کمک خواهد کرد کنترل وزنتان را بهبود بخشید، بلکه احتمالاً به بهبود کلی سلامتی و رفاه شما نیز خواهد انجامید. برخی از راه‌های استفاده از جکوری که می‌تواند در دستیابی به اهداف کاهش وزن شما کمک کند به شرح زیر است:

  • بهبود عملکرد ذهنی و بهداشت بدن، که برای کاهش وزن اهمیت دارد.
  • آرامش بدن و ذهن شما را افزایش داده و استرس و خطرات بی‌خوابی و نا آرامی را کاهش می‌دهد.
  • به بازیابی عضلات بعد از ورزش و بین جلسات تمرینات کمک می‌کند.
  • مشکلات و درد مفاصل و عضلات را به ویژه پس از ورزش، کاهش می‌دهد.
  • عضلات و مفاصل را آرام کرده و انعطاف‌پذیری را افزایش می‌دهد. همچنین توانایی حرکت آزادانه شما را ارتقا می‌دهد.
  • ممکن است به بهبود برخی بیماری ها مانند دیابت، التهاب مفاصل و ام‌ اس که ممکن است برنامه‌های کاهش وزن شما را مختل کنند، کمک کند.

بیشتر بخوانید: نکات ایمنی استفاده از جکوزی

آیا جکوزی باعث سوزاندن کالری می شود؟

یک مطالعه توسط استیو فاکنر، دکترای فیزیولوژی ورزشی نشان داد که با نشستن در آب گرم به مدت یک ساعت می‌تواند 140 کالری سوزانده شود. این مورد شاید سریع‌ترین روش برای سوزاندن کالری نباشد، اما خیلی آرام‌بخش است. مقدار کالری سوزی را می‌توان با انجام انجام کشش‌ها یا تمرینات و حرکت کردن در طول لذت بردن از جکوزی افزایش داد.

تاثیر جکوزی در لاغری

تمرینات کششی آسان در جکوزی

لذت بردن از جکوزی و آب درمانی با آب گرم، بسیار آرام‌بخش است. وقتی آماده‌اید تا یک تمرین ورزشی انجام دهید، نیازی به ترک جکوزی ندارید. می توانید برخی تمرینات ورزشی را در داخل جکوزی انجام دهید.

جکوزی های خانگی فواید منحصر به فردی در حوزه تناسب اندام ارائه می‌دهند. آب گرم جریان خون در سراسر بدن از جمله عضلات را افزایش می‌دهد. این مورد به کاهش تنش کمک می‌کند و اجازه انجام حرکات بیشتر و افزایش انعطاف را می‌دهد. همچنین در پیشگیری از آسیب‌های جدید و ترمیم آسیب‌های گذشته نیز کمک می‌کند.

کشش‌های مناسب در جکوزی

هنگامی که در جکوزی هستید، این کشش‌ها را امتحان کنید تا عضلات، رباط‌ها و بافت‌های فاشیا (یک لایه بافت پیچیده زیر پوست که اساساً از کلاژن تشکیل شده است) را گرم کنید.

  • بنشینید تا شانه‌هایتان غرق شوند. با دست چپتان زانوی راستتان را بگیرید و به راست بچرخید. دست راستتان را به لبه حوضچه آب گرم بگیرید و به سمت پشت خود بنگرید تا کشش را عمیق‌تر کنید. این عمل را در طرف دیگر تکرار کنید.
  • هر دو دست را برای گرفتن پای راست تان زیر آب استفاده کنید. پای راست تان را مستقیماً نزد خود بکشید. پا را خم کنید، اما زانو را قفل نکنید. این عمل را در طرف دیگر تکرار کنید.
  • با هر دو دست، لبه جلوی صندلی خود را بگیرید. کمی شانه‌های خود را از صندلی بلند کرده و همچنان با دستانتان چسبیده باشید. همچنین می‌توانید آرنج‌های خود را به نزدیکی بدن فشار دهید یا کمی به اطراف آنها را باز کنید.

برای خرید جکوزی می توانید از فروشگاه لیدوما جکوزی اقدام کنید و از بهترین برندها، خرید خود را انجام دهید.

تمرینات ورزشی در جکوزی

به دلیل شناوری طبیعی و مقاومت طبیعی آب، تمرینات آبی می‌توانند بدون ایجاد فشار زیاد بر روی مفاصل، یک تمرین کاهش وزن در حوضچه آب گرم ارائه دهند. اگر می‌خواهید علاوه بر کاهش وزن حجم عضلات خود را افزایش دهید، فقط وزن مچ دست و پای مقاوم در برابر آب را به تمرینات زیر اضافه کنید:

  • هر دو دست خود را بر صندلی گیرید و زانوهای خود را به سینه بیاورید. سپس هر دو پا را به طور کامل بیاورید. پشت خود را راست نگه دارید و شانه‌هایتان را پایین بیاورید. اگر می‌خواهید تمرین بازویی انجام دهید، همین کار را با باسن بالا و بدن شناور انجام دهید.
  • همانطور که دوچرخه می‌زنید، پاهای خود را به داخل و بیرون بزنید. یا در غیر این صورت، زانوهای خود را باز نگه داشته و آنها را به سمت سطح آب ببرید.
  • بازوهای خود را زیر آب فرو کنید و آنها را به صورت صاف از کناره‌های بدن تان به بیرون بکشید. ابتدا دستانتان را با هم حرکت دهید. سپس بازوهایتان را یکی در میان بالا و پایین ببرید. با این حرکت شکم، بازوهای فوقانی، بازوهای تحتانی و شانه‌هایتان تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

منبع: https://www.bullfrogspas.com/blog/how-can-a-hot-tub-aid-in-weight-loss-goals/#:~:text=A%20study%20by%20Steve%20Faulkner,including%20do%20stretches%20or%20exercises.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − چهار =

Shopping cart
Sign in

No account yet?

Start typing to see posts you are looking for.
Shop
Wishlist
0 items Cart
My account