وان جکوزی چیست؟

وان جکوزی چیست؟

از دوش های لوکس و کابین دوش های درجه یک که بگذریم، اگر به دنبال یک آیتم جدید و مناسب برای حمام خود هستید، وان جکوزی یک گزینه ایده آل برای شما است. استفاده از یک وان جکوزی راحت و کاربردی علاوه بر احساس آرامش و رفاه می تواند فواید زیادی برای شما داشته باشد.

ما در این مقاله به تعریف وان جکوزی و تفاوت آن با وان های کلاسیک و قدیمی می پردازیم. همچنین به مزایای وان جکوزی ها در انواع و مدل های مختلف می پردازیم تا بتوانید بهترین تصمیم گیری را در این مورد داشته باشید و در نهایت یک خرید مناسب داشته باشید که برای سالیان سال از آن استفاده کنید.

قبل از اینکه خرید وان جکوزی را انجام دهید، بهتر است که ابتدا با نحوه عملکرد آنها آشنا شوید. وان به سبک جکوزی یا وان جکوزی که کالایی لوکس تر از یک وان معمولی است، با چرخش آبی که در آن غوطه ور شده اید، کار می کند. وان جکوزی ها قابلیت هایی دارند که آن ها را از یک وان معمولی متفاوت می کند.

هنگامی که پمپ وان جکوزی را فعال می کنید، آب را به داخل محفظه می کشد، آن را فشرده می کند و سپس آن را از طریق جت ها به عقب می راند. به این ترتیب اثر ماساژ را برای بدن فراهم می کند، به طوری که یک وان حمام معمولی نمی تواند این قابلیت را داشته باشد.

 

طراحی منحصر به فرد وان جکوزی

وان جکوزی را می توان به روش های مختلف در حمام شما نصب کرد. بسته به فضای فعلی حمام، نیاز است که ابعاد مناسب وان جکوزی را انتخاب کنید. شما می توانید از تیم مشاوره و فروش ما در لیدوما جکوزی، در این باره اطلاعات لازم را کسب نمائید و بهترین انتخاب وان جکوزی را داشته باشید. وان جکوزی را می توانید در گوشه ای از حمام خود یا در داخل آجرکاری و یا به عنوان یک وان حمام مستقل در وسط اتاق نصب کنید. وان جکوزی ها می توانند ویژگی های منحصر به فردی داشته باشند که می تواند به ایجاد حس آرامش در فضای شما کمک کند. همچنین وان و جکوزی شش نفره و وان و جکوزی هشت نفره برای مهمانی ها و مراسم خودمانی می توانند انتخابی ایده آل باشند.

مزایای استفاده از وان جکوزی

افزایش گردش خون در بدن

جت های تعبیه شده در اطراف وان جکوزی آب را به گردش در می آورند و اثری همانند یک ماساژ عالی دارند. این نوع حرکت می تواند به یک ماساژ تسکین دهنده شبیه شود و می تواند به افزایش گردش خون در اطراف بدن شما کمک کند. بنابراین ترکیب آب گرم و حرکت حباب های آب می تواند به افزایش گردش خون کمک کند. افزایش گردش خون همچنین می تواند فواید زیادی برای سلامتی به همراه داشته باشد و به ریه ها، قلب و ماهیچه های شما اجازه می دهد تا به درستی و کارآمد عمل کنند.

 

انتخابی ایده آل برای ورزشکاران

وان جکوزی ها یک انتخاب عالی برای بعد از ورزش های سنگین و ورزشکاران است. زیرا ورزشکاران با کوفتگی و درد ماهیچه ها بعد از ورزش روبرو هستند که می توانند با استفاده از یک وان جکوزی، به کاهش گرفتگی عضلات خود کمک کنند.

 

مسکن دردهای مفصلی

ماساژ وان جکوزی ها و حمام های آبگرم به عنوان نوعی آب درمانی عمل می کند. علاوه بر فوایدی که حمام در وان و جکوزی می تواند برای سلامتی به همراه داشته باشد، می تواند هر گونه درد مفاصل و درد عضلانی بدن شما را تسکین دهد. این مورد می تواند به ویژه برای بیماری هایی مانند آرتروز و آرتریت مفید باشد و به تسکین هر گونه درد و سفتی مفاصل و همچنین فشار خون بالا کمک کند. پزشکان توصیه می کنند که کنترل درد های ناشی از بیماری آرتریت با آب گرم انجام شود.

وان جکوزی چیست

کاهش استرس و تنش

استفاده از یک وان جکوزی آب گرم بعد از یک روز پر استرس، انتخابی ایده آل است. همان طور که می دانید بسیاری از بیماری ها ناشی از استرس و اضطراب هستند که با مدیریت استرس روزانه، می توانید اثرات آن را در بلند مدت مشاهده کنید. اثر آرامش بخش ارائه شده توسط این نوع وان جکوزی ها می تواند به شما کمک کند تا استرس های روزانه را پشت سر بگذارید و هر گونه تنش را در بدن کاهش دهد.

 

بهبود قدرت تحرک مفاصل

وان جکوزی و استفاده از آب گرم به دلیل تسکین دردهای مفصلی، می تواند به نرم شدن اندام ها و بهبود انعطاف پذیری کلی شما کمک کند. ترکیبی از آب گرم و ماساژ با پمپ های آب، به از بین بردن سموم موجود در بدن شما کمک می کند و در نهایت به افزایش کشش ماهیچه ها کمک می کند. این مورد می تواند منجر به دامنه حرکتی بیشتر شود و به رفع مشکلات حرکتی موجود کمک کند.

قابلیت های وان جکوزی ها

در ادامه به قابلیت های وان جکوزی ها اشاره می کنیم تا با تفاوت های آن با یک وان معمولی آشنا شوید:

  • قابلیت ماساژ بدن
  • قابلیت تنظیم دمای آب
  • قابلیت تصفیه آب و در نتیجه جلوگیری از انتقال بیماری ها
  • قابلیت تخلیه و پر کردن وان جکوزی با آب، در مدت زمان کمتر

وان جکوزی ها در انواع مختلفی موجود هستند که هر کدام قابلیت های مختلفی را ارائه می دهند. اما ما در این قسمت به برخی قابلیت های وان جکوزی ها اشاره کردیم که وان های معمولی از آن بی بهره اند.

سوالات متداول در مورد وان جکوزی ها

وان جکوزی با وان معمولی حمام چه تفاوت هایی دارد؟

وان جکوزی ها قابلیت های مختلفی از جمله ماساژ بدن، تنظیم دمای آب، پاکسازی آب و … دارند در حالی که وان های معمولی این قابلیت ها را ندارند.

برای آب درمانی وان جکوزی پیشنهاد می شود یا وان معمولی؟

پزشکان توصیه می کنند که برای درمان و کنترل درد برخی بیماری ها مانند آرتروز و آرتریت، از آب درمانی استفاده شود. برای آب درمانی نیز لازم است که از وان جکوزی هایی استفاده شود که قابلیت های مورد نظر را ارائه دهند.


منبع: https://www.bathingsolutions.co.uk/blog/inspiration/how-do-jacuzzi-style-baths-work/#:~:text=Offering%20a%20little%20more%20luxury,it%20back%20through%20the%20jets.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =

Shopping cart
Sign in

No account yet?

Start typing to see posts you are looking for.
Shop
Wishlist
0 items Cart
My account